‘Ik hoop dat het andere mensen op een idee brengt’

Misschien overweegt u een vierkante meter glas te sponsoren als steun voor de renovatie van de tropische kassen. Een sponsor die u voorging vertelt desgevraagd wat zijn motivatie was: ‘Sinds ik in de jaren ’90 biologie ging studeren in Leiden, kom ik graag in de Hortus. Om te kijken wat er nu weer groeit en bloeit, of om lekker met een boek onder een boom te liggen. De tropische kassen zijn favoriet. Zo vol met bijzondere planten, verstopte hoekjes en kruip-door-sluip-door, ik ontdek elke keer weer wat nieuws. Het zou prettig zijn als de nieuwe kassen iets van die sfeer kunnen houden. En als het geheel dan net zo mooi wordt als de Wintertuin komt het helemaal goed.’

Deze bezoeker sponsorde in één keer maar liefst 20 vierkante meter glas. Geweldig natuurlijk! ‘Er is geen bijzondere reden voor mijn gift, ik ben vooral erg blij met zoveel moois op loopafstand. Ik hoop dat mijn uitleg andere mensen op een idee brengt en dat u snel aan de slag kunt,’ schrijft deze sponsor, die graag anoniem wil blijven.

Op www.hortusleiden.nl vindt u informatie over deze actie. U kunt zich ook bij de portier aanmelden als lid van de honderd euro club of als glassponsor.

Geef een reactie

