Workshop orchideeën fotograferen in de kassen

Op zaterdag 9 november leert u van groenfotograaf Hans Clauzing hoe u orchideeën fotografeert. Met een rondleider bekijkt u de uitzonderlijk rijke orchideeëncollectie van de Hortus en leert u wat er aan de bloemen te ontdekken valt. U krijgt uitleg van de fotograaf en gaat zelf aan de slag. Onderwerpen: Camera instellingen/ handmatig automatisch; Diafragma  – scherptediepte; Sluitertijd; ISO waarde; Over / onderbelichting; Tips voor compositie; Gebruik achtergrond/voorgrond. Deze theoretische informatie wordt na afloop ook digitaal verzonden aan de deelnemers.

Ontdek deze dag hoe enorm divers de orchideeënfamilie is; de welbekende ‘vensterbank-orchidee’ Phalaenopsis is maar één van de zeer vele geslachten binnen deze familie. Een cursus voor wie van orchideeën houdt, maar juist ook voor wie een hekel aan deze bloemen heeft. Vandaag leert u hoe veelvormig en kleurig ze zijn, en hoe fotogeniek.

• Deelnemers minimaal 10, maximaal 15;

• Deelname € 69,50 per persoon;

• Inclusief koffie/thee, exclusief lunch. U kunt zelf een lunchpakketje meenemen en dat in de kassen of buiten opeten, of iets gebruiken in het Grand Café Clusius van de Hortus.

• Benodigdheden: digitale camera, geen compactcamera. Neem de gebruiksaanwijzing mee als u die nog heeft of kunt downloaden. Neem als u dat heeft een macro-objectief mee en een macro-voorzetlens.

• Aanmelden via hclauzing@gmail.com.

Fotocursus Hans Clauzing